داستان انتقال نیمار به بارسلونا همچنان دردسر دارد. 

نیمار باز هم برای ارائه توضیحاتی در مورد پرونده انتقالش به بارسلونا، به دادگاه می رود.

طرفداری | به گزارش ال پاییس، پرونده انتقال نیمار به بارسلونا حدود یک دهه است که باز شده، طی این مدت هر سه طرف درگیر ماجرا (سانتوس، بارسلونا و نیمار) با مشکلات زیادی مواجه شده اند و از قرار معلوم داستان همچنان ادامه دارد. اختلافات میان نیمار و بارسلونا حدود یک سال قبل حل شدند اما پای طرفین حاضر در ماجرا، همچنان گیر است. 

رسمی؛ بارسلونا و نیمار به صورت دوستانه به اختلافات خود پایان دادند

نیمار قرار است روز 27 مهر، در دادگاهی در بارسلونا حضور یابد و محاکمه شود تا در مورد مسائل پیرامون انتقالش به بارسلونا و فساد مالی احتمالی، توضیحاتی ارائه دهد. ستاره برزیلی پاری سن ژرمن قرار است یک ماه قبل از آغاز جام جهانی به بارسلونا سفر کند تا در مورد انتقال، شفاف سازی انجام دهد. به غیر از نیمار 5 نفر دیگر هم محاکمه خواهند شد که هواداران بلوگرانا دو نفر از آنها را به خوبی می شناسند.

ساندرو راسل و جوزپ ماریا بارتومئو، روسای سابق باشگاه بارسلونا همراه با نیمار در دادگاه حاضر می شوند تا مورد محاکمه قرار بگیرند. دادگاه بارسلونا می خواهد یک حکم زندان دو ساله برای ستاره برزیلی صادر کند در حالی که بازرسان پرونده خواهان حکمی 5 ساله هستند و سعی می کنند این بازیکن را از بازی کردن فوتبال حرفه ای محروم کنند. برخی از مدارک نشان می دهد که سال 2011، ساندرو راسل و پدر نیمار یک قرارداد شبیه سازی شده به امضا رساندند، دو سال قبل از انتقال بازیکن از سانتوس به بارسلونا. امضای چنین قراردادهایی برخلاف قوانین فیفا است و مجازات آن حبس است.